Wysłany: Pią 20:10, 07 Mar 2008 |
|
|
|
autobusy widmo .byly a nie ma i nie wiadomo gdzie sa ???hmm może pojechały daleji wcale nie były przeznaczone dla mpk . |
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Pią 20:18, 07 Mar 2008 |
|
|
Marek24 |
Pan tofel |
|
|
Dołączył: 24 Cze 2007 |
Posty: 258 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Tarnów |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dziś jeden Mercedes był widziany z wyłączonymi wyświetlaczami na ul. Szujskiego. Pewnie jakaś jazda testowa |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 22:09, 07 Mar 2008 |
|
|
krz1212 |
Żuk A11B |
|
|
Dołączył: 20 Wrz 2007 |
Posty: 32 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zobacz od strony Ośrodka Egzaminowania Kierowców. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 23:17, 07 Mar 2008 |
|
|
Marek24 |
Pan tofel |
|
|
Dołączył: 24 Cze 2007 |
Posty: 258 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Tarnów |
|
|
|
|
|
|
|
|
Zdjęcia naszych Citek Rok produkcji 1999 ale pewności nie mam. Pochodzą z Belgii a nie z Niemiec jak to było mówione na początku
A tutaj dokładnie ten sam wóz ale jeszcze u starego przewoźnika:
|
|
Post został pochwalony 3 razy
Ostatnio zmieniony przez Marek24 dnia Pią 23:42, 07 Mar 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 19:36, 08 Mar 2008 |
|
|
krycha223 |
Żuk A11B |
|
|
Dołączył: 04 Sty 2008 |
Posty: 23 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ja mógłbym coś napisać o silniku na jakim pracują. tata mi to tłumaczył że tam nie ma wała napędzającego tylko on jeździ jakoś napędzany przez prądnicę!! napiszę jak będę coś więcej wiedział. są na ropę. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 11:13, 09 Mar 2008 |
|
|
|
Zaspokoję Waszą ciekawość.
Mercedes Benz O520 CITO posiada napęd HYBRYDOWY, tj silnik diesla jest wyłącznie generatorem prądu, a pojazd napędzany jest silnikiem elektrycznym. Żadne MPK w Polsce nie posiada tylu pojazdów hybrydowych, a planujemy zakupić ich więcej! Macie powód do dumy, bo w Tarnowie pojawiła się najnowocześniejsza technologia napędu autobusów. Ten model był "autobusem roku" w Uni Europejskim w roku 2001. Rok produkcji naszych egzemplarzy to 2001. Co daje napęd hubrydowy? 50% oszczędność paliwa i super płynna jazda (brak skrzyni biegów).
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Wysłany: Nie 11:35, 09 Mar 2008 |
|
|
pkpic |
On |
|
|
Dołączył: 24 Sie 2007 |
Posty: 607 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: CTST Tarnów Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Właśnie, jeżeli to nie jakaś tajemnica to bardzo byśmy prosili o więcej informacji dot. zakupu nowych autobusów.
A tak nawiasem to kiedy pojawią się nasze Cito na mieście?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 12:11, 09 Mar 2008 |
|
|
Marek24 |
Pan tofel |
|
|
Dołączył: 24 Cze 2007 |
Posty: 258 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Tarnów |
|
|
|
|
|
|
|
|
No to jestem bardzo mile zaskoczony! Nawet nie myślałem o tym że w Tarnowie mogą być hybrydy w najbliższym czasie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 17:48, 09 Mar 2008 |
|
|
|
bardzo fajnie że taka technologia pojawia się w tarnowskim mpk .nurtuje mnie natomiast może troche na wyrost czy ten naped sprawdzi sie w naszych realiach . jak wiadom w tarnowie i okolicach górek nie brakuje i czy taki napęd zda egzamin w codziennym użytkowaniu w tarnowskich realiach. |
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 22:30, 09 Mar 2008 |
|
|
|
Napęd hybrydowy spawdza się znakomicie na górkach w Tarnowie. Samochód nie cierpi na bark mocy i jest mocniejszy niż większość diesli przy miejskich prędkościach.
Jeżeli chodzi o przetargi - jak widać szukaliśmy różnych pojazdów, ale nie jest je łatwo znaleźć. 3 sztuki Volvo B10 BLE, które planowaliśmy kupić okazały się być w złym stanie technicznym, więc zrezygnowaliśmy. Poza tym PGNiG podnosi ceny gazu i to oznacza koniec rozwoju CNG w Tarnowie. W tej chwili skupiamy się na hybrydowych MB 520 i prawdopodobnie kupimy następne. Nie podajemy informacji ile sztuk i kiedy. Do tego czasu nie rozważamy kolejnych autobusów 12 metrowych. Najpierw musimy zapewnić finansowanie. Za autobusy trzeba zapłacić!... To chyba jasne dla wszystkich...
Media będą podawać informacje na ten temat wkrótce.
Pozdr. |
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 22:45, 09 Mar 2008 |
|
|
pkpic |
On |
|
|
Dołączył: 24 Sie 2007 |
Posty: 607 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: CTST Tarnów Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Panie prezesie, skoro MPK skupia się na hybrydzie, a jak wiadomo koszty zakupu i napraw są troszkę wyższe niż pojazdów napędzanych tradycyjnie, to dlaczego Miasto Tarnów nie da pieniędzy na zakup nowych pojazdów. W końcu MPK to spółka miejska więc bez problemu można coś takiego zrobić. A drugim wariantem jest przecież finansowanie z Unii Europejskiej. Przecież MPK może wystąpić do UE o pieniądze na zakup nowych autobusów, modernizację etc. Miejmy nadzieję że coś pójdzie w tym kierunku. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 12:25, 10 Mar 2008 |
|
|
|
mysle że szefostwo mpk przed zakupem tych hybrydowych merców przeanalizowało wszystkie za i przeciw skoro zdecydowano sie na zakup pojazdów tego typu. natomiast co do pisania wniosków co dofinansowania z UE ZDAJE SIE ŻE JEST JUŻ TROCHE PÓŻNO .ZOSTAŁO moze ze dwa konrektetne programy w których mpk mogło by cos ugrac ale to wymagało by dosc znaczacych wysiłkow nie gwarantujacych powodzenia . moim zdaniem pies został pogrzebany za prezesury poprzednika obecnego prezesa .w okresie kiedy wchodzilismy do uni było pełno różnego rodzaju programów z których można było skorzystać zdaje sie że mpk z rzeszowa z jednego z takich programów sfinansuje wymiane swojego taboru .niestety w tarnowie masowo w tym czasie przerabialiśmy stare 15-17 letnie jelcze na cng . |
|
|
|
|
Wysłany: Śro 11:15, 12 Mar 2008 |
|
|
|
W dzisiejszym TEMI jest artykuł o nowych nabytkach MPK. Jest on dostępny na stronie internetowej tygodnika. |
|
|
|
|
Wysłany: Śro 17:40, 12 Mar 2008 |
|
|
|
400tyś km to dosyc sporo jak na 7 letnie wozy:( no ale cóż zobaczymy jak sie będa sprawdzać w codziennym ruchu .mam nadzieje że pojeżdżą bezawaryjnie jeszcze sporo lat . |
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 12:07, 16 Mar 2008 |
|
|
slovianin |
Żuk A11B |
|
|
Dołączył: 07 Paź 2007 |
Posty: 22 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Na to nie ma co liczyć. Wozy mają już 7 lat! Nie ma szans, żeby były bezawaryjne.
Poza tym żaden przewoźnik nie sprzedaje wozów sprawnych. Dziś nie robi się autobusów na wiele lat, bo chodzi o to żeby po 10 latach kupić nowy pojazd i żeby fabryka na tym zarobiła. Pojazd jeżdżący bezawaryjnie przez 10 lat to żaden interes dla producenta. Taka praktyka jest dziś powszechna i nie dotyczy tylko motoryzacji.
Druga sprawa to zachodnich przewoźników stać na kupno nowych, więc nikt z nich nie dba szczególnie o swoje wozy skoro wie, że i tak się ich pozbędzie zamiast remontować, no a my w Polsce zachwyceni skupujemy złom, łudząc się że to co zachodnie jest super.
Natomiast co do kupna tych Mercedesów to zastanawia mnie kilka rzeczy:
Pierwsze: Czemu ktoś sprzedaje już 7-letnie wozy? ALbo mają tyle kasy żeby już je wymienić, albo są na tyle marne, że po 7 latach są już dziadostwem.
Dwa: Jak się zepsuje to nieźle będzie MPK bulić za naprawę i cześci.
Trzy: Plany zakupów większej ilości tych autobusów. Czy w Tarnowie potrzeba aż tyle małych wozów? Wkońcu w godzinahc największego zapełnienia czyli w szczycie to niewiele jest linii, na których takiej wielkości autobusy są w sam raz. Zwykle lepsze są 12-metrowe.
Z jednej strony dobrze że coś się zmienia w MPK, są nowe zakupy itd. Ale z drugiej strony wydaje mi się że pieniądze są jednak trochę wyrzucane w błoto. 14 używek w przeciągu roku, z czego jeden Merc jest aż za 500 tys. złotych...
Przecież za tą kasę, która wydano na 14 starych wozów, można byłoby kupić kilka fabrycznie nowych. Przynajmniej pojeździłyby bez problemów ładnych parę lat a tak to mamy 14 już na starcie złomów. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|